BENİM MAKYAJ MALZEMELERİM

 İlk gençliğimde makyaj malzemelerim yoktu. Kimse de makyaj yapmazdı. Lisede cumartesileri arkadaşlarla çıktığımızda az ve belirsiz yapardık. İlk makyaj malzemelerim Max Factor ve Loreal'di. Max Factor'dan pudra yada allık almıştım. Loreal rujlarım vardı. Hatta lipglosslarım- Rouge Pulp vardı. Biri mordu çünkü o dönem mor ruj popülerdi.


 Maybelline'in yeri benim için başka çünkü ingilizce okumak için arada aldığım Seventeen dergilerinde gördüğüm Maybelline ve Loreal reklamları beni çok etkilerdi. Ama tabi aynı ürünler Türkiye'de yoktu. Maybelline'in yüzü Christy Turlinton ve Sarah Michelle Gellar'dı. O dönem Sarah Michelle Gellar stik fondötenlerin reklam yüzüydü. 3 in 1 olarak tanıtmışlardı.

Image and video hosting by TinyPic

 90larda highlighter yoktu ama glitter çılgınlığı vardı (özellikle Amerikada). Milla Jovovich'in Loreal reklamları benim için çok ilham verici ve yaratıcıydı. 

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Cindy Crawford Revlon'un yüzüydü ama bizde Revlon satılmıyordu. Amerika'ya gidenim gelenim de yoktu. Cover Girl reklamları aşırı etkileyiciydi. Ama Cover Girl asla Türkiye pazarına girmedi. Tyra Banks ve Niki Taylor hatırladığım en güzel makyaj markası yüzleriydi. 

Image and video hosting by TinyPic


  Bridget Hall, Polo Ralph lauren'in yüzüydü. 90larda sanırım Leonardo Dicaprio'nun bir dönem sevgilisiydi. 

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

O dönem okuldan sonra 90210 - Evimiz Hollywood'da izlerdik... Melrose Place izlerdik. Mac tabiki Türkiye'de yoktu ama bütün amerikan teenage dergilerinde ürünleri vardı. Ben de teenager olarak ürünleri sadece hayal ediyordum. O dönem dizilerinde Jennifer Aniston Friends makyajına baktığınızda da göreceğiniz MAC Spice rengi dudak kalemi ve MAC Paramount rengi ruj çok modaydı. Koyu mat kahve kiremit karışımı bir ruj. Koyu bordo renk rujlar da çok modaydı. Dediğim gibi highlight contour gibi Kardashian trendleri yoktu. O dönem onların da ilk gençliğiydi (benden bikaç yaş büyükler Kourtney ve Kim)


Siyah göz kalemi, şeftali rengi allık ve Max Factor fondötenim benim herşeyimdi. Başlangıçta tabiki. Sonra 2000lerde milenyum dönemi başladı ve daha çok markaya erişimim oldu. Yakın arkadaşlarım Flormar kullanırken benim marka makyaj malzemeleri takıntım vardı. Hem daha kaliteli hem de dergilerde gördüğüm markaları alma hevesi bir de ilk gençlik vardı. İlk aldığım pahalı marka Clinique'in sivilceler için olan bir roll on ürünüydü. Clinique sonra en sevdiğim marka oldu. Hayatımda yeri büyüktür. Ruj ve farını da almıştım. Kalitesi tartışılmazdı. Zaten daha kaliteli ürünleri kullanınca drugstore denen markaları almaz olmuştum. Dermalogica'nın cilt bakım ürünlerini almıştım. Çok büyük faydası olmamıştı sivilcelerime ama denemiştim. Sonra İstanbul'a taşınıp çalışmaya başladığımda hayal ettiğim tüm markalara ulaştım. Yine de o dönem Nars, Mac, Bobbi Brown, Tarte gibi Amerikanın o dönemki en popüler en pahalı makyaj markaları henüz Türkiye'de satılmıyordu. Nars'ın ürünlerini tüm ünlü Hollywood aktrisleri kullanıyordu. Stila da en popüler dönemindeydi. Kitten farı çok ünlüydü mesela. Ben de almıştım ebayden. Demi Moore falan kullanıyordu Stila. Yurt dışına gidenlere de ısmarlıyordum. Paris Hilton MAC Prrr lipgloss'u ünlü etmişti. O dönem MAC Türkiye'de ilk mağazasını Akmerkez'de açacaktı. Heyecandan her hafta sonu gidip kapalı mağazanın önünden geçiyordum, açılmış mı diye. Açılınca gidip merak ettiğim ürünlere bakıp ara ara ürünler almaya başladım. O dönem yemeyip içmeyip MAC e yatırdım paraları. Limited Edition ürünleri alırdım. Hey gidi günler hey. 

Bir sonraki postum şu anda kullandığım ve vazgeçemediğim makyaj ürünleri üzerine olacak. Şu dönemki pazara hakim yeni markaları ve makyaj teknikleri, trendleri üzerine yazacağım.

Sizin vazgeçilmez makyaj ürünleriniz neler?



Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Comments